Do wyboru najemców powierzchni handlowo-usługowej projektów mixed-use trzeba podejść bardzo indywidualnie. Marki i koncepty obecne na parterze mogą mieć kluczowy wpływ wizerunek całej inwestycji. O tym, jak komercjalizuje się przestrzeń na parterze Hi Piotrkowska mówi Anna Polak, Head of Leasing Master Management Group.
W skład Hi Piotrkowska wchodzi część hotelowa, biura, handel i usługi. Każda z funkcji rządzi się innymi prawami. Czym MMG kierowało się przy doborze najemców w parterowych częściach kompleksu?
Anna Polak: MMG ma w portfelu ponad 200 tys. mkw. powierzchni komercyjnej, w tym są to obiekty istniejące i projekty w fazie deweloperskiej. – Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważny dla sukcesu danego projektu jest odpowiedni tenant-mix. Hi Piotrkowska jest naszym pierwszym projektem mixed-use, dlatego podczas komercjalizacji części handlowo-usługowej staraliśmy się połączyć doświadczenia z poprzednich realizacji oraz indywidualne podejście do tej inwestycji. Przy połączeniu wielu funkcji w jednym kompleksie kluczową determinantą jest lokalizacja, a w przypadku Hi Piotrkowska umiejscowienie obiektu, sąsiedztwo najważniejszej łódzkiej ulicy oraz głównego hubu komunikacyjnego w połączeniu z dużą liczbą potencjalnych klientów – nie tylko użytkowników kompleksu - poszerza zakres możliwości. Zatem to właśnie lokalizacja była głównym czynnikiem wpływającym na zagospodarowanie parterowych powierzchni handlowych budynku hotelu i wieży biurowej w kompleksie Hi Piotrkowska.
Jak w takim przypadku dobrać najemców do części handlowo-usługowych, by spełnić oczekiwania wszystkich użytkowników kompleksu, a jednocześnie zachęcić okolicznych przechodniów do wizyty w Hi Piotrkowska?
Upodobania i wymogi użytkowników budynków były i są dla nas priorytetem. Część biurowa jest – na obecną chwilę – jednym z nielicznych budynków klasy A+ w mieście, a tenant-mix parterów stanowi wartość dodaną projektu. W doborze kierowaliśmy się potrzebą realizacji codziennych potrzeb pracowników – dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z siecią Żabka, drogerią Hebe, czy klubem fitness Just Gym, który zajmie ponad 1,7 tys. mkw. powierzchni na wyższych piętrach obiektu z komunikacją wejścia z parteru pasażu handlowego
Postawiliśmy na znane i lubiane marki, które mogą przyciągnąć również okolicznych mieszkańców.
Link do pełnej wersji wywiadu:
http://www.propertynews.pl/biura/znane-czy-oryginalne-marki-jak-komercjalizowac-powierzchnie-na-parterze-budynkow,73556.html