Stały rozwój e-handlu wydaje się już teraz być historią starą jak świat. Obecnie prognozuje się, że globalna wartość handlu w sieci wzrośnie do 2026 roku do około 7,5 bln USD, z czego 25 mld przewiduje się w samej Polsce. Jak wiemy, podczas pandemicznego lockdownu e-commerce odnotował potężny wzrost w dużym stopniu dlatego, że był jedyną dostępną formą handlu detalicznego, na którą nie nałożono żadnych ograniczeń. Po ogromnym ożywieniu w obszarze e-commerce, obecnie sprzedaż internetowa wydaje się zwalniać tempo. Według raportu McKinseya, zakupy online w Polsce spadły w 2023 roku o 8 p.p. w porównaniu do 2022 roku.
‘Warto podkreślić, że w obliczu masowego powrotu klientów do centrów handlowych branża detaliczna nie była bierna i aktywnie przyciągała ludzi z powrotem. – Wielu właścicieli zaczęło myśleć o tym, jak zachęcić klientów do odwiedzin albo jakie wydarzenia marketingowe najlepiej przeprowadzić, a te plany różniły się dla każdego centrum. Nikt nie siedział z założonymi rękami. Nabywcy wracali, bo tęsknili, ale musieliśmy ich do tego zachęcić’ – wspomina Paul Kuśmierz, CEO w MMG.
Zachęcamy do przeczytania całej rozmowy z przedstawicielami branży centrów handlowych w magazynie Eurobuild CEE, dostępnym pod linkiem: